søndag den 1. december 2019

Michael Clasen - Tripel salto

Bogen af Michael Clasen med titlen Tripel salto er anmeldt af vores far, Harry Blunck, som skriver: Han gør det igen - skriver en forrygende krimi der, som tredje bind i serien: DANIEL & DØDSSYNDERNE, er nået til Vellyst.og dermed - efter i seriens bind 1 og 2 (Grådighedens Pris og Gourmand) at have lovet at de syv dødssynder får hver sin bog med Daniel Dreyer som privatdetektiven der afdækker bogens emnekreds.  VELLYST kan,  ligesom sine 2 forgængere, læses selvstændigt, og der lægges op til læserens stærke underholdning og eftertanke.

Michael Clasen beskriver med egne ord emnekredsen i Tripel Salto som:
"Vellyst, sex, begær, attrå, liderlighed. Kald det hvad du vil, det er dog en af de7 klassiske dødssynder. I den halvstore danske købstad Haubjerg bor den tidligt pensionerede frømandssoldat - og nu privatdetektiv - Daniel Dreyer.
På det nyoprettede sportscollege i byen ankommer en purung dansk/japansk gymnastikpige, som tilhører verdenseliten inden for sin sport. Hun træner til sit store gennembrud med det umulige spring: TRIPEL SALTO.Desuden får hun – uden at ville det - drejet hovedet af led på flere af byens mandfolk. Det får katastrofale følger, og Daniel Dreyer må tage sig af sagen"
Michael Clasen har en forrygende evne til med få ord at give personerne liv, med de plus/´minus sider de rummer og dermed er de aktive i bogens handling, og sætter læseren i spændingen, hvem er skyldig. Hvem har det nødvendige format. Tvivlen er løbende medspiller, for naturligvis  kommer der "mere kød" på de enkelte personer. Det er virkelig spændende læsning, hvor også Daniel Dreyer kommer i tænkeboks.

Læseren får virkelig spænding for indsatsen, til afsløringen og appetit på mere - læseren ønskes god fornøjelse!

For læsere der ønsker at fordybe sig i krimi-emnekredsen og de kræfter som er på spil, såvel i personer som krimien i sig selv, så indbyder forfatteren til dialog - og han er parat til foredrag for interesserede. Bogen fortæller mere om hvordan det kan arrangeres - og der gives også smagsprøver fra de  2 tidligere bind i serien De Syv Dødssynder. Alt dette åbner op for et samarbejde med en absolut spændende forfatter.

Læs mere om, og køb bogen herfra: https://www.saxo.com/dk/tripel-salto_michael-clasen_paperback_9788743011873