tirsdag den 4. juli 2017

Kristian Langborg-Hansen - HTML 5-leksikon

Forlaget Libris har leveret et forbavsende tidløst HTML 5-leksikon, hvor Kristian Langborg-Hansen med glimrende eksempler får illustreret hvad koderne bag de hjemmesider vi alle besøger står for.


Jeg er stadig overrasket over hvor dårligt de enkelte browsere klarer sig i forhold til HTML 5-standarden, når man tænker på, at forfatteren i forordet (skrevet i 2008) forventer, at HTML 5-implementation skulle være i hus i 2012. Dén tidsplan er i hvert fald ikke nået, når vi i dag er midt i 2017.

Det er nok de færreste, som læser alle 108 sider, som jeg gjorde. Jeg gjorde det, fordi jeg gerne ville genopfriske det jeg i forvejen kendte til HTML fra de to webdesignkurser jeg har deltaget på, for samtidig at danne mig et overblik over hvad der med tiden bliver muligt med dette sprog, Hyper Text Markup Language.

Det er et rigtig godt opslagsværk, og til prisen (kun 99,-) er det et fund for den webdesigner, som lige mangler et opslag på hvordan den enkelte kode benyttes.

Der gives de fulde seks stjerner for opslagsværket, og så håber jeg da, at programmørerne bag de forskellige browsere får taget sig sammen så W3Cs krav til HTML 5 bliver fuldt implementeret...

Læs mere om bogen og køb den herfra: https://www.saxo.com/dk/html-5-leksikon_kristian-langborg-hansen_haeftet_9788778438324

Ingen kommentarer:

Send en kommentar