søndag den 1. januar 2017

Henrik Qvortrup - Tre år ni måneder tre dage

Politisk kommentator Henrik Qvortrup har med sin bog Tre år ni måneder tre dage leveret et unikt indblik i Helle Thorning-Schmidts regeringstid. Jeg valgte at købe bogen som lydbog, og denne er indtalt af forfatterens kone, Marie Sloma Qvortrup. En stor fornøjelse, for Marie har en rigtig god stemme til oplæsning.
Der ligger glimrende research bag bogen, og Mr Q's mange år i dansk politik har givet ham et rigtig godt netværk, som har bidraget til de ting der skildres i bogen. Alle kilder er anonyme, og det har givet bogen nogle fantastiske vinkler, hvoraf en del slet ikke har været offentliggjort før du læser denne bog.

Der var flere ting jeg ikke vidste før jeg købte denne bog, herunder informationer om Noa Redington og Søren Lippert samt Henrik Sass Larsens og Jakob Scharfs tid i DSU. Der er masser af interessante beretninger, og jeg vil ikke spoile handlingen. Dog kan jeg love læseren fuld valuta for pengene. Ingen keder sig noget sted gennem læsningen...

Bogen er en rigtig god opsummering af Helle Thorning-Schmidts regeringstid, og kan varmt anbefales. Den får fem stjerner ud af seks mulige. Det eneste jeg mangler igennem bogen er en omtale af tiden hvor Den hemmelige socialdemokrat dukkede op. Dét mysterium mangler stadig at blive opklaret, men der er i forvejen en masse guf for dem, der gerne vil have et dybere kendskab til HTS' regeringstid end man kunne få i løsrevne avisartikler. En rigtig god bog!

Se mere om bogen og køb den herfra: https://www.saxo.com/dk/tre-aar-ni-maaneder-tre-dage_henrik-qvortrup_haeftet_9788771593693

Fås som lydbog herfra: https://www.saxo.com/dk/tre-a%c2%b0r-ni-ma%c2%b0neder-tre-dage_henrik-qvortrup_lydbog-download_9788771800425

Ingen kommentarer:

Send en kommentar