torsdag den 11. februar 2016

Stéphanie Surrugue - Ambassadøren

Jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg hørte om denne bog. Den måtte jeg simpelthen købe og læse, og jeg har ikke fortrudt læsningen af Ambassadøren skrevet af Stéphanie Surrugue. Hendes samtaler med den amerikanske ambassadør, Rufus Gifford, har så ganske afgjort skabt en helt unik biografi.

Fortællingen er rørende, og indlevelsen er fantastisk når vi får et indblik i såvel ambassadørens baggrund som hans mand, Stephens, liv. Ingen arrogance dér. Tværtimod. Ambo, som hans kaldenavn er, har vist sine talenter på mange fronter før han kom her til landet, og hans mirakler i præsident Barack Obamas kampagne for genvalg var fantastisk. The billion dollar baby er fuldkommen unik, og efterhånden som jeg kom gennem bogen var det mest indlysende udsigten til, at denne ambassadør med stor sandsynlighed skal videre i verden når Obama fratræder efter fuldbyrdelsen af sit second term...

Vi kommer til at savne Rufus Gifford og hans lune væsen, og Stéphanie har med denne biografi skabt en bog, som er fuldt på højde med Walter Isaacsons biografi om Steve Jobs. Bogen fortjener derfor også de fulde seks stjerner ud af seks mulige.

Læs mere om bogen, og køb den herfra: https://www.saxo.com/dk/ambassadoeren_stephanie-surrugue_indbundet_9788702182064

Ingen kommentarer:

Send en kommentar