torsdag den 9. juli 2015

Lise Andersen - Isblomster

Jeg indrømmer det gerne. Noveller har ikke tidligere kunne fange mig. Alt for mange noveller er rigtig dårlige. Dem du finder i ugebladene er sørgeligt ringe - i hvert fald for min smag.

Så kom miraklet. Forlaget Mellemgaard havde tilsendt mig to bøger til anmeldelse, og jeg går i gang med nummer to i morgen, og glæder mig allerede til dén bog også. Titlen er Gry - mere om det, når bogen er læst.

Lise Andersen har virkelig skrevet nogle geniale noveller. Jeg er straks konverteret efter læsningen af denne novellesamling, for hendes dygtige pen viser med al tydelighed hvorfor hendes forfatterskab omfatter snart et kvart hundrede titler.

Lige fra kvinden der tager på ferieophold til historien om det ældre ægtepar - alle historier har bare deres charme i et fantastisk puslespil af spænding, glæde, medmenneskelighed og alle mulige andre følelser.

Det som især fangede mig var også hvordan historien om kvinden der forstuver sin fod under luftningen af sin hund tog mig tilbage til et rækkehusområde i Væggerløse syd for Nykøbing F. Fordi det var dét kvarter jeg kom til at tænke på ud fra beskrivelsen.

Den absolut bedste bog jeg indtil nu har læst i år. Den fortjener de fulde seks stjerner ud af seks mulige. Du får som læser en rigtig dejlig oplevelse, og jeg kan varmt anbefale dig denne novellesamling. Alle 17 historier vil fange dig fra første til sidste side.

Læs mere om bogen, og køb den herfra: http://mellemgaard.dk/product/isblomster-1232/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar