søndag den 25. maj 2014

Hans Mortensen - De fantastiske fire

Hans Mortensen har med bogen De fantastiske fire leveret et rigtig godt indblik i en svunden tidsalder.

Jeg er selv født i 1973, så der er en vis manko i hvilke ting jeg selv har oplevet, og hvilke jeg havde fået fortolket enten via familiens kommentarer eller de presseklip jeg begyndte at kunne huske.

F.eks. har jeg altid som barn ment, at hvis vi fik en kvindelig statsminister, så ville det være Ritt Bjerregaard. Det viste sig jo ikke at ske, som vi vist alle har opdaget. :-)

Ikke desto mindre altså en glimrende gennemgang af hele historien siden Anker Jørgensen, og dog også med god forklaring mellem Jens Otto Krag og Ankers embedsperioder.

Bogen kan heldigvis stadig fås fra forlaget Gyldendal, og fortjener fem ud af seks stjerner for en spændende gennemgang der rettede en del nuancer fra den skrevne presse i den mere detaljerede gennemgang som en bog muliggør.

Køb bogen herfra: http://www.gyldendal.dk/de-fantastiske-fire-id14988.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar