onsdag den 19. februar 2014

Kurt Lassen - Watch Out Christina & Co.

Kurt Lassen har skrevet en yderst spændende bog. Watch Out - Christina & Co er meget positiv læsning. Bogen fandt jeg på udsalg i den lokale Kvickly hvor den var sat ned til en flad tyver.

Som de fleste vil vide, hvis de følger min private blog, så har Kyllingen (cykelrytteren Michael Rasmussen) interesseret mig voldsomt. Det at få en Tour de France vinder er jo en stor sag, og vi var jo mange der heppede med da han lovede både sagsanlæg mod Rabobank og at der skulle ryddes op i hele cykelverdenen, for det her fandt han sig bare ikke i.

Når dette spændende emne så kunne garneres med Claus og Christina Hembo, som bl.a. var med i et afsnit af LiebhaverneTV2 hvor Claus fortalte om sine sjove oplevelser sammen med ejendomsmægleren Pernille Sams, og Christina blev kendt fra Vild med dans (ligeledes set på TV2), så var det her altså en bog jeg måtte læse...

Vi får ikke svar på alle spørgsmålene i denne bog, for dem som har kendt til Kyllingens sag vil nok allerede på forhånd have dannet sig en mening om tingenes tilstand. På det punkt er bogen mere et reklamefremstød. Godt skrevet og yderst spændende at lære ægteparret at kende, som i dag nyder langt større respekt end dengang flere hånede dem for at ville gå ind i en branche de ikke kendte til.

På det personlige plan er jeg ikke et sekund i tvivl om, at intentionen med bogen har været blandt de bedste. Ikke desto mindre får jeg lynhurtigt fornemmelsen, at Kurt Lassen ikke har ønsket at stille de svære spørgsmål. For det er jo dem folk er optagede af. Urmærket skal fint nok overleve på sine egne meritter, nemlig den geniale ide at ure ikke behøver at være de dyreste. Jeg er nødt til kun at give bogen fire ud af seks stjerner for den læseværdige bog som bare ikke helt kom ud i alle hjørner...

Læs mere om bogen her: http://www.williamdam.dk/skoenlitteratur/biografier-erindringer/watch-out_1555734_da.html.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar