fredag den 23. august 2013

Gitte Nielsen - Du har kun ét liv

Gitte Nielsen har fortalt sit livs historie til Peter Bennett, og titlen Du har kun ét liv er absolut nøglen til forståelsen af hendes liv.

Gitte Nielsen har levet et hårdt liv. Hele bogen giver det personlige indblik i hvad hun selv tænker, og det kan ikke helt undgås, at der flere steder er positive berigtigelser af det som sladderpressen ikke vil erkende. De brugte hende som en post-it for at fremme egne oplagstal, og de steder hvor de kunne tilsvine hende - endda bevidst - skete det i fuld overbevisning om, at det kunne betale sig for dem. For folk flest tror jo mere på et sladderblad end på en senere berigtigelse på side 67 i et blad.

mandag den 19. august 2013

Elisabet Svane - Pia K. Årene ved magten

Jeg erkender blankt, at jeg kun købte bogen fordi den var på udsalg i årets bogudsalg. Samtidig var jeg lettere nysgerrig, for Pia Kjærsgaard er med tiden blevet en politisk modstander. Selvom hun moderniserede landsbytosser til duelige politikere i sin fold, så er der flere spørgsmål der ikke besvares, særligt i den tid hvor jeg selv stillede op til kommunalvalget i Roskilde, hvor den senere rebel, Mogens Andreasen, styrede Roskilde Amt med en ledelsesstil som bar mere præg af hvem HAN syntes om, end reelle kvalifikationer. Jeg var den eneste som havde skrevet dusinvis læserbreve, og selv da jeg forlod partiet, anbefalede jeg i min pressemeddelelse partiets politik.

torsdag den 15. august 2013

Jette Hvidtfeldt - Politik til tiden

Flemming Hansen har, bearbejdet af journalist Jette Hvidtfeldt, med bogen Politik til tiden fortalt sin livshistorie inden for politik. Som tidligere Transport- og Energiminister med en bred erfaring inden for skobranchen, giver han sit bud på udviklingen af politik på en hjertevarm og meget positiv måde.

søndag den 11. august 2013

Signe Daugbjerg - Maria Købt og solgt

Signe Daugbjerg har med sin første bog fanget sit publikum. Med bogen Maria - Købt og solgt, der er udsolgt fra forlaget, skildrer hun prostitutionsmiljøet og menneskehandel på en måde som burde få selv den hårdeste liberale til at ændre sit syn på prostitution. Det er et hårdt miljø, og kvinderne levnes ikke mange chancer for nogensinde at komme videre, hvilket efterskriftet med en repræsentant fra Reden også bekræfter.

fredag den 9. august 2013

Thomas Larsen - I orkanens øje

I orkanens øje er en samling interviews med fhv statsminister Lars Løkke Rasmussen (V), som - ifølge de nuværende meningsmålinger - står til igen at blive statsminister her i landet.