mandag den 9. september 2013

Lone Kühlmann - Brødrene Price

Bogen er spændende, men rammer desværre nok lidt ved siden af målgruppen. Familieskildringerne af forældrene spiller en væsentligt større rolle gennem bogen i forhold til det der i hvert fald var mit primære mål med at købe bogen.

Smag og behag er forskellig. Mange der ikke kender John Price i forvejen vil sikkert finde bogen spændende fordi den giver et samlet billede af tilværelsen i familiens generationer, men jeg savner dog mere af den nyere tids historie og hvad brødrene tænker om flere emner end det bogen nåede gennem.

Lone Kühlmann er en dygtig forfatter, og jeg håber da for læserne at den nye udgave der i dag kan købes er blevet revideret ud fra den feedback der hidtil er kommet. Dog fandt jeg det særdeles spændende at læse om udfordringerne med børnepasning, der også i en anden form skinner igennem i Borgen i det afsnit hvor Pilou diskuterer med sin ex-kæreste da de har udfordringer med at få tiderne til at passe. I hvert fald en parallel som var spændende.

For mig en absolut skuffelse, og jeg nøjes derfor med at give tre stjerner til bogen i den form jeg læste den. Netop Borger var den primære årsag til jeg købte bogen, og jeg er næppe den eneste der vælger at købe bogen ud fra dét perspektiv...

Bogen kan i en nyere udgave købes herfra: http://www.saxo.com/dk/broedrene-price_lone-kuhlmann_haeftet_9788702115338?searchText=br?drene%20price. Den 'nye' udgave er fra 2011, mens den anmeldte udgave er den udgivet i 2010.

Opdatering 2/5-2016: Jeg er vist ikke den eneste, som er lettere skuffet. De to anmeldelser på Saxo taler deres tydelige sprog:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar