lørdag den 6. juli 2013

Daniel Domscheit-Berg - Inside WikiLeaks

Jeg skal fra starten af sige, at jeg har læst Daniel Domscheit-Bergs bog Inside WikiLeaks på dansk. Bogen er udgivet på JP Forlag, og en absolut fornøjelse. Faktisk må man beundre Daniel for at han ikke går endnu hårdere til WikiLeaks-grundlæggeren, Julian Assange, end han kunne. Men det er bestemt heller ikke hans ambition.

Gennem bogen bliver læseren indviet i mange af de ting som skete lige fra grundlæggelsen frem til det globalt verdensberømte tidspunkt hvor Julian Assange får udstedt en international arrestordre imod sig. Processen har været lang og yderst opslidende på mange måder. Jeg vil ikke ødelægge nye læseres oplevelse ved at afsløre handlingen, men alene sige, at jeg var glad for discountkæden Lidl havde bogen til salg til 29,-. Jeg havde aldrig betalt den fulde pris som bogen normalt koster, simpelthen fordi hele debatten for længst er afsporet, og vi i forvejen her i landet har døjet længe nok med efterdønningerne af Jægerbogen. Men positivt overrasket over at have lært en del om et emne som interesserer mig meget, nemlig det faktum at information ikke bør være hemmeligtstemplet.

Vi har i forvejen hørt meget om overvågning hvor terrorbeskyttelse bruges som argument, men magthaverne vil gerne have en sløring af egne handlinger mens befolkningerne bare har at makke ret når terrorkortet bliver trukket frem.

En god bog at tage med på ferie. :-)

Køb bogen via Saxo: http://www.saxo.com/dk/inside-wikileaks_daniel-domscheit-berg_haeftet_9788776922658

Ingen kommentarer:

Send en kommentar