tirsdag den 19. marts 2013

Joan Ørting - Ta' Mig

Under Bog & Idës bogudsalg købte jeg bogen skrevet af Joan Ørting med titlen "Ta' mig". Joan har udgivet mange bøger, og bogen Varm weekend skrevet i samarbejde med Karen Seneca blev bestilt for få dage siden da jeg dengang var cirka midtvejs i læsningen af Joans bog Ta' mig.

For nylig skrev jeg en kommentar, som Joan viderebragte på sin væg på Facebook, hvor jeg skrev:
Købte bogen "Ta' Mig!" her ved Bog & Idés bogudsalg, og synes lige jeg måtte sende en (Y) til dig for bogen. Den er jo fantastisk. Selvom jeg kun er nået til side 52 (da jeg først havde anden bog der skulle læses til anmeldelse) må jeg allerede sige dén bog også burde udgives til Kindle og alle andre e-bogslæsere. De fire ting kvinder vil udfordre har jeg kendt til, men ikke kunne sætte ord på helt som dig. Jeg vil anbefale bogen til folk i en ny udgave af Kend din kæreste, for din bog SKAL folk simpelthen læse. Det er et must, for begge køn.
Jeg havde en del fordomme med Sexskolen og andre tv-programmer, men du er intet mindre end genial, Joan, så tak.
Henrik Vestergaard Blunck

Jeg er nu blevet færdig med bogen, og det har VIRKELIG været en positiv oplevelse. Som forfatteren selv skriver i sit forord, så er der steder hvor der generaliseres, men pointerne kommer fint igennem. Vi mænd skal lære at være mere mænd, og kvinder må gerne være kvinder - og i særdeleshed i hvert fald når vi er private sammen. Der er så mange områder hvor vi, gennem ligestillingsprocessen, har glemt lidt af urmennesket, og det er altså synd.

I bogen gøres der op med 'almindelige' problemer med nogle kreative opskrifter, og bogen er simpelthen guld værd. Det skyldes alene min nærighed at jeg ikke langt tidligere havde eksperimenteret med læsning af Joan Ørtings bøger, for jeg vedligeholder jo i forvejen en bog om sex med titlen Løst og fast om sex og samliv, og har for længst kendt til f.eks. websexologen Maj Wismanns kurser.

Bogen kan varmt anbefales til alle. Der er gode tips og inspiration til krydderi på sexlivet for alle, og du vil bestemt ikke fortryde købet af denne bog.