torsdag den 22. marts 2012

Mario Reading - Jagten på Nostradamus' forsvundne profetier

Mario Reading har forsøgt at ridde på Da Vinci-bølgen med bogen "Jagten på Nostradamus' forsvundne profetier." Værst af alt er at oversættelsen af Mario Readings bog forsynes med beskrivelsen "International bestseller", og det siger intet om kvaliteten af bogen.

Flere må, som jeg, have fortrudt de brugte penge på at købe bogen, og jeg ville ønske en lidt højere moral hos en oversætter end at påtage sig opgaven. Enhver med blot perifert kendskab til Frankrig vil vide at det kun er belgiere som driller franskmænd med så tosset en skygning af hovedpersonerne som skitseret, helt ligesom udstillingen af sigøjnere i bogen tegner et forkvaklet billede af en minoritet.

Beklager, men bogen fik en chance indtil side 152. Så var det også mere end rigeligt!

Jeg vil normalt gerne rose positive sider af en bog, men denne bestseller må kaldes en skuffelse af hidtil uset dimension. Jeg hører dog gerne en kommentar hvis nogen evt. har læst den på originalsproget. Det kunne være originalen var bedre, men jeg agter ikke at jage originalen når salgstallet bruges som alibi for yderligere spredning...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar