tirsdag den 27. september 2011

Peter Jensen - iPad bogen

Peter Jensen har med iPad bogen begået et mesterværk for alle som overvejer at købe sig en iPad fra Apple. Bogen gennemgår på 227 letlæste sider alt det du behøver vide om både de programmer der følger med når du åbner pakken, men også det potentiale som iPad tilbyder ejerne.

Det går hurtigt op for læserne, at en iPad er mere end en gadget, og samtidig også, at der ikke er tale om en computer i den gængse forstand, som når vi arbejder ved en laptop eller stationær computer. Alligevel lykkes det at vise præcis så mange funktioner at de fleste bliver fristede af at kigge nærmere på "dyret" næste gang de kommer forbi en Fona eller Elgiganten.

Der findes konkurrenter til iPad'en, og det er den eneste anke ved bogen. Den kunne godt have gennemgået alternativerne. Det er nok den gamle it-nørd der kommer op i mig når jeg gerne vil vide hvad jeg SKULLE vælge hvis jeg besøgte mange sider lavet i Flash og/eller havde brug for funktionalitet på sider med højere opløsning end godt er på de knap 10".

Til prisen er bogen genial, og du bliver i hvert fald ikke snydt. Alle jeg har talt med om bogen synes den er glimrende, og det er jo fantastisk at se en bog om informationsteknologi på dansk som ikke koster spidsen af en jetjager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar